Sunday 11 July 2010

Sohbet 1

Me
karadenize tepeden bakiyor..yesillikler icinde...Artik boyle..

8:37amMustafa
Cicero demiski eger insanin bir bahcesi ve kutuphanesi olursa baska bir seye ihtiyaci olmaz diye

8:37amMe
mustafa abi su tesbitime katilirmisin bilmem...

aynen bende o yoldayim mustafa abi..

8:38amMustafa
ikisinide edindim ama su ara ayda en az 2k daha gerekli yasam cok pahalandi

8:38amMe
ama bu yobaz ve kurtcu takimin kitaplarini da istemiyorum..

mustafa abi yillar sonra bir tespitim var...

kendimce onemli bir tespit..ve koseye cekilme nedenim de bu...

8:39amMustafa
yok yok doga tarihi vs agrikultur vs horticulture ile kuslarin ve doganin Anadolu kultur tarihindeki yerini incelemek istiyorum

8:39amMe
tipki bende...

sana bizim oralardan bir yer alalim..

hele su an birtanesi var...

full eregli manzarali...

onu karadeniz..

arkasi daglar...

kartal yuvasi gibi...

8:42amMe
tespitim su mustafa abi...

8:43amMustafa
zaten hep onu istedim ama bu pislik kacsanda sana bulasiyor onun icin son bir puskurtme yapiyorum burada kurdugum dernek sesini git gide hissediyor onun icin icim rahat bir de su bahce ve bes yil icin para sorunlarina baglasam tamamdir zaten bilim gezi doga yazilarina basldim Anadolu Cografyasi sirtesini gelistirecegiz o arkadas bizi dediklerimiz fazlasi ile Selcukta yapiyor yasida 30 bile degil lise mezunu bile degil ama cin gibi

8:44amMustafa
Birde bakalim senle dusunurduk burada genc bir bayayn var babasini yillardir taniyorum Ada Aktuel diye bir internet dergisi cikariyor ona da yazi yazacagim

8:45amMe
turkiye gibi ulkeler dusunsel,ideolojik anlamda merkez degil cevre ulkeler...yani bu toplumlar kendi geleceklerini kendi duygu ve dusunce dunyalarini kendileri bleirleyebilmekten cok aciz...afedersin sen kotunu yirtsan bu merkez ulke dedigimiz ulkelerin cok iyi calisan ve cok iyi organize olan ilgili kurumlarinin belirleyiciligi karsisinda fazla birsey yapabilecek durumda degiller...

8:46amMustafa
maerkea periferi tezlerini biliyorsun Samir Amir vs Emanuel Wallerstein gibi

bu son kriz ve daha oncesi yerel ekonomiye donus var Small is Beatuiful

8:47amMe
yani dun anti kominist,bugun ilimli musluman,yarin amerikan-yahudi yalakasi filan ....boyle gelmis boyle gider

8:47amMustafa
tatum savaslari ve yerel bitki ortusunu korunmasi vs

8:48amMustafa
Amerikada 150 yil once bizim gibi dusunen bir filozof vardi benicok etkilemisti

8:48amMe
su an dun agizlarina alamadiklarini...bugun donk donk insanlarin kafasina vuruyorlar...ama merkez farkli bir borazan caldimi,bunlar bu sefer o sarkiyi soylemeye baslar...ne demisler bu milletin %10 erendir, gerisi got verendir..

8:50amMustafa
aynen bu sabah su got Roni Margulies diye simdi Tarafta yazan pislige cevap yazdim aslinda s.ketmek gerekiyor ama iyi tanigim insanlarda dahi yutuyor gergadanlasiyor cok pis

8:56amMe
mustafa abi bisey soylicem..bizim musti gel birlikte calisalim diyor..

bende teklifine sicak bakiyorum...sen ne diyorsun?

8:58amMe
burayi devrettikten sonra gelip onunla detayli gorusmek istiyorum...

9:07amMustafa
gecen gun deposunun oldugu koyde idim bir is icin ama gorusemedim islerin iyi oldugunu soyluyor ama depoyu bir kere ilk tuttugunda gordum. Bu tarafa mi tasinacaksin yoksa oradan mi calisacaksiniz

9:08amMe
bize yine brighton yolu gozuktu, cem de bu yil universite icin buralardan ayriliyor zaten.annesi de buradaki evini satip yurt disinda inglizce ogretmenligi yapmak istiyormus..

humanin amex'de calisan bir bulgar arkadasi var 5 yildir filan orada calisiyor..

gecenlerde telefon etti..huma icin orada bir is ayarlamaya calisiyor..

9:10amMustafa
aslinda bana hep muhasebeci de soruyorlar

9:10amMe
mustafada sirketinde sorumlu pozisyonda calismami isttiyor..

yani kendisi gibi sirkette herseyden sorumlu bir pozisyon..

ama tabi bazi detaylari da bulustugumuzda gorusucez..

9:11amMustafa
iyi cirosu ne olmus

9:12amMe
galiba yarim milyona yakin...ama aramizda kalsin belki bunlarin konusulmasi hosuna gitmez...biliyorsun turkleri :D

Londra'da bulustugumuzda city de guzel bir lokantaya gittik...

kafalarimiz biraz iyi oldu...

9:14amMustafa
biliyorum bu isler is meslesesi ozel daha once bana daha yuksek bir rakkam da soyledi allah arttirsin vat kac veriyor ona bakar neyse hayirlisi

9:14amMe
musti diyorki..ya sen biliyormusun bilmem ben %50 ermeniyim...benim dedemin biri ermeni...

9:14amMustafa
valla hepimiz ermeniyiz

9:14amMe
ya mustafa dedim...yerim senin ermeniligini..

neolur senin ermeniliginden..

9:15amMustafa
ben burada kafam bozulunca ermeni turk kurt yahudi rum ve kopegim diyorum

9:15amMe
benim universitedeki en yakin arkadasim 100% ermeniydi...hem ben sende hic bir ermenilik filanda goremiyorum!

musti de alem adam aslinda!

9:17amMustafa
cecen ve cerkezi unuttum birde bizde Mekke serifinin torunlugu var

Ana dedemde Ermeni bektasi vs ne istersen

NE MUTLU TURKUM DIYENE Nazim Hikmetin oglunun yazisini koydum okudun mu

9:18amMe
musti dedim isde patronsun ama disarida bub'da surda burda patronluk taslamak yok dedim.ben sosyalist adamim zaten..oyle seyler yapmam diyor..parasal olarakda sosyalist biri olarak sana hakkini veririm diyor!

okudum cok guzel..

bunlar anlamiyor turklukten murklukten mustafa abi..

9:19amMustafa
iyi para yapinda bugunlerde zor yok patronluk taslamaz Nalan da cok hanim ve kafali is bilir

9:20amMustafa
aslinda bir turlu ise yarar guvendigi birini bulamadi

9:21amMe
yani su an cumhuriyet kurulus felsefesindeki birlestirici,herkesi kapsayici "Turkluk" anlayisini kendi kafalarindaki ilkel "kurtculuk" anlayisi ile ayni manaya cektiler...bu konuda kurtleri filan bir noktaya kadar anlayabilirsin..ama kurt olmayan insanlari anlamak zor!..iste ben bu kurt olmayan insanlari son olaylar karsisindaki tepkisizliklerinden dolayi "dingil "diyorum..

9:24amMustafa
bir kere hatirlarsin Mustafanin kulagin cektim ama severim ve gercek anlamda is ile borcunu odedi ozur de diledi. Evet bence Kurtler bu dinciler ve renksizlerden daha iyi duruyorlar ve zaten git gide uyaniyorlar ama otekiler dedigin gibi kendilerinede yarari yok

cok haklisin ayni dusunuyoorum

9:27amMe
http://omeriskender.blogspot.com/search?updated-min=2009-01-01T00%3A00%3A00-08%3A00&updated-max=2010-01-01T00%3A00%3A00-08%3A00&max-results=6

9:29amMe
mustafa abi burada bana cok deger verdigim bir arkadasimin anadolu toplumundaki insan iliskileri uzerine cok ozgun bir analizi var "kayip arkadastan gelen mektup" adi altinda okumani isterim..

yazi tarzini da cok begeniyorum bu arkadasimin..

9:31amMustafa
tamam okurum sizin yorenin dogal yapisini iyice incele Karasu bence cok degerli bir yore ve Istanbula cok yakin

yalniz findik degil baska ne tur bitki hayvan ve yeralti kaynaklari var ornegin yeni meslegine uyar mermer vs var mi

9:34amMe
dedigin gibi bizim yore her acidan cok zengin..

9:35amMustafa
Satis ne asamada

9:36amMe
1-2 haftaya tamamlanir diye umuyorum..

baya hesapta olmayan geciktirici durumlar cikti ortaya...ama simdi hersey yolunda..

9:37amMustafa
hayat yeniden Yeni Turku sarkisi var biliyorsundur en iyi dileklerimle

9:38amMe
hayatta icimdeki en buyuk yara...su parasal meseleleri..en azindan asgari manada hala cozememis olmak...hala soruyorum bunun icin neyi-nerede yanlis yaptim!?

9:38amMustafa
ya senin bebelrri bir sevemedim Ilkenin kizinida

9:42amMustafa
valla yalniz sen degil bakma tamam ev edindim bahce edindim ama yetmiyor yasam bir mucadele biz kendimizi satmadik gurururmuzu ve gezme tozma hurriyetimizi kisitlamadik. Belki de biz hep sevdigimiz bir is aradik para gelsin diye her isi yapmadik bak ben de bir yildir is ariyorum bahcede amele gibi calistim dedigim gibi bir de belki ozel ihtiyaclari olanlarla calismayi dusunuyorum anlamli is bakiyorum

9:44amMe
gururlu,durust ve onurlu yasayabilmenin maliyeti boyle bir dunya'da ne kadar yuksek!degilmi mustafa abi?

9:46amMe
hatirliyorum Londra'da yasadigimiz yillarda herturlu duzenbazligi yapan insanlari..o zamanlar cekirge bir atlar iki atlar ama sonunda cezasini ceker diyordum...ama hic de oyle olmadi mustafa abi...hersey ayapanin yanina kar kaldi..

9:47amMustafa
oyle ben Amerikada fabrikada agir calistim garsonluk ahcilik yaptim aslinda ben Turgut Ozalin prenslerinden presn daha once cok ust duzeyde idim ama barsaklari kaybettik gercekten g.tu yitirdik ama g.t vermedik yine de daha kotu olabilirdik

9:47amMe
hani kuzeyde bir adami vurdular ya dun..burada yerel telvizyonda onu taniyan biriyle roportaj yapmislar..

olen adam iyimi kotumuydu diye...

yerel gazeteci diyorki..

bu adamin 12 tutuklanma olayi ve birde hapis cezasi vardi...

bu genele bakildiginda cok temiz bir record dedi..

ben de ulan dedim...bizim 22 yildir bu ulkede ne bir hapisimiz,ne de bir tutuklanma olayimiz var...bembeyaz bir recordumuz..

ama arkasindan da dedimki ne boka yariyor?

bu ulkede hel son zamanlarda gecmisini beyaz tutabilmenin maliyeti gercekten cok zor?

9:52amMe
millet on defa sifirlamis, tekrar baslamis filan...temiz record artik fazla bir bokada yaramiyor..kimse madalya takmiyor..

9:52amMustafa
saglik olsun bu aralar anladim ki o kadar da saglik sorunu yasadigim halde bir de belim melim Anita gibi giderse ne olur cunku bira agridi saglik olsun gerisi olur

9:54amMustafa
kadinlarin bir sorunu var cocuk istemeleri bizim sorun is is is para para para

9:55amMe
evet mustafa abi...sana da oluyordur..bazen butun "dogrulari","yanlislari" sorguluyor insan yani herseyi ters-yuz ederek sorgulama ihtiyaci doguyor..

9:55amMustafa
Napolyond demis ya savas icin ne gerekli para para para

9:57amMustafa
son zamalarad cok oluyor bakiyorum bir cogu yalniz para kovalamis kendime kiziyorum niye daha cok para yapmadim diye ev isini babamdan tecrube aldim sonra koyverdim babam bes kurussuz rahmete erdi annem olmasa sokakta kalirdi koskoca Erdemir emeklisi

9:59amMustafa
ablam inanamdi bana soruyor babmizin banka cuzdani yok mu kayip mi acaba diye

bazilari yalniz yemek icin kazaniyor bizim gibi kimide kazan kazan kazan yemeden git

10:01amMe
evet bizim Ali biraz oyle...para harcamayi hic sevmez..

10:02amMustafa
Cenk Ali paralari topluyorlar ama yediklerini yasadiklarini gormedim tamam Cenk kari kiz pesinde ama bize o yetmiyor simdi oda bana soruyor ne yapsam diye bilmem belki once para yapip sonra dusunmek onlar gibi daha iyi iste boyle hayat

10:02amMe
ama garibim ona ragmen o da fazla mal-mulk edinemedi..

ayni seyi soylemisiz ayni anda :D

10:03amMustafa
teasdufe bak sen yazmadan ben Ali ve cenki yadim daha dogrusu karsilikli ayni seyleri dusunmusuz

10:03amMe
evet..

10:04amMustafa
neyse gel bu tarafa bizde bir en az bes yil para kovaliyalim

10:04amMe
ali oyle..once yemiyor icmiyor biraz para biriktiriyor..sonra gidip onu biryerlerde kaybediyor..

bir ara ukranya'ya gitti bes kurussuz geri dondu

sora kusadasina gitti yine geri dondu..

simdi de bakalim ne yapacak?

10:05amMustafa
o da baska olay Bektasta ogullarina eski karisana bakiyor yiyemiyor

10:06amMe
aynen mustafa abi lmeden bu isi halletmem lazim...cocuklarimiz bizim yasadigimiz sikintilari yasamasin ve de yasamazlar insallah..

10:06amMustafa
Lokman birakmaz ikiside sansli ancak bir Balili yada uyanik bir kadin Aliyi bir gun yer

10:07amMe
eet daha oncede bir ukranyali kadin sogusledi bunu epey..

10:08amMustafa
annem ali bir iki gordu para yuzunden evlenmez bu dedi ama belli olmaz

10:08amMe
bencede evlenmez..

10:08amMustafa
neyse biz kendimize bakalim

10:08amMe
evlense bile para mevzusundan gecinemez..

istanbulda evlenmek icin bi kizla gorusturmusler aliyi..

kiz gorusmenin sonunda demiski..

sen beni bi taksi parasi vermemek icin 5 km yuruttun seninle evlenmem..

neyse bu isin dedikodu kismi...

10:10amMustafa
be burada cok tatli guzel caliskan tutumlu bir kadinla tanistirdim bir yi beraberdiler ama cok soguk

10:10amMe
dedigin gibi biz kendimize bakalim..

10:11amMustafa
evet bos verelim dedikoduyu sen buldun

kadin saoguk degil Ali neyse

ben artik saglik istiyorum

10:13amMe
en onemlisi...

10:13amMustafa
yine kilo aldim onu veriyorum vs ama bobrek tasi problemi vs

10:13amMe
yine bastaki konuya donersek...yobazlari, ilkel kurtculeri birakirsak hayatimizdaki kalite daha da artar bence..

10:14amMustafa
valla Temel gibi ben birakiyorum ama onlar beni birakmiyor

10:14amMe
sadece bunlari kafadan siyirip atmak bile bence buyuk bir rahatlik getirir..

10:14amMustafa
kapidan kovsak bacadan geliyorlar

ben aslinda birakmaya cok ugrasiyorum sigariyi birakmak kilo vermek daha kolay

10:15amMe
ben artik etrafima gorunmez duvarlar orucem...bunlar yetti artik..

alsinlar baslarina calsinlar...zaten yaptiklari baskalarinin yazip besteledigi sarkilari soylemek..

10:16amMustafa
haklisin hep kendime diyorum birak git bahcede ugras ama bir haber bu pislikler ilhan Selcuguda oldurduler

10:16amMe
bunlardan baska ne bok olurki zaten..

10:17amMe
yarin bir gun baska sarkilar baska besteler ellerine tutusturulur o sarkilari soylerler..

10:19amMe
aslinda bu dingiller biraz da akillilar..cunku herturlu taseronlagin bir ekonomik getirisi var...bunlarin cogu da bilerek veya bilmeyerek bu cevrelerin degirmenine bu yuzden su tasiyorlar...

10:19amMustafa
valla bu sabah kendi is formlarimi dolduracaktim bakmayacaktim bir arkadas bu Roni Marguelez pisliginin yazisini koymus olunu arkasinda konusuyor igrenc herif dayanamdim Yunus Emrenin siirini yazdim vs sana da bu siiri yolluyorum sonra neyse iyi oldu sen ciktin karsima

tabii money talks shit walks

in god we trust others pay cash

10:21amMe
yillar once babam demistiki "oglum hic degilse kendin icin nurcu-naksibendici ol"..yani bilerek veya bilmeyerek olayin bu ekonomik yonunu kastetmisti...Ama bugun yine soyluyorum hicbiseyleri lazim degill"alsinlar uygun yerlerine soksunlar"

10:23amMustafa
valla Omer hic biri senin yasadigin acilara ragmen guzellikleri de tatmadilar hur dusunmek hur gezmek istedin kari kiza takilmak istdegin zaman calismak istdigini okumak icmek guzeldir bos ver

10:23amMe
cok guzel laf kim soylemis bunu

10:23amMustafa
Amerkan koyboylari donsuz cinatri

10:25amMe
bencede ...hickimsenin esiri olmayip ,herkaleye sut cekebilmek en guzeli...

turkceye nasil cevrilebilir sence..

it urur kervan yururmu?

10:26amMustafa
Akar Allah deyü deyü
Çıkmış İslam bülbülleri
Öter Allah deyü deyü

Salınır tuba dalları
Kur'an okur hem dilleri
Cennet bağının gülleri
Kokar Allah deyü deyü

Kimi yiyip kimi içer
Hep melekler rahmet saçar
İdris nebi hülle biçer
Diker Allah deyü deyü

Altındandır direkleri
Gümüştendir yaprakları
Uzandıkça budakları
Biter Allah deyü deyü

Aydan arıdır yüzleri
Misk ü amberdir sözleri
Cennette huri kızları
Gezer Allah deyü deyü

Hakk'a âşık olan kişi
Akar gözlerinin yaşı
Pür nur olur içi dışı
Söyler Allah deyü deyü

Ne dilersen Hak'tan dile
Kılavuzla gir bu yola
Bülbül âşık olmuş güle
Öter Allah deyü deyü

Açıldı gökler kapısı
Rahmetle doludu hepisi
Sekiz cennetin kapısı
Açar Allah deyü deyü

Rıdvandürür kapı açan
İdrisdürür hülle biçen
Kevser şarabını içen
Kanar Allah deyü deyü

Miskin Yunus var dostuna
Koma bugünü yarına
Yarın Hakk'ın divanına
Varam Allah deyü deyü

YUNUS EMRE

2 hours ago · LikeUnlike ·


10:27amMustafa
bok sinegide denilebilir bunlara

10:28amMustafa
Yunus buyuk sair Ataturk sayesinde tekrar okunabildi

No comments:

Post a Comment